Gymnázium a Jazyková škola
s právem státní jazykové zkoušky Zlín

< zpět

Tradiční pobyt v Levicích

Již bezmála dvacet let trvá naše partnerství s Gymnáziem Andreja Vrábla ve slovenských Levicích. Letos se náš tradiční výměnný pobyt uskutečnil 19.–20. října 2017.

Ze Zlína se autobus plný studentů, doprovázených několika kantory v čele s paní ředitelkou, vydal brzy ráno. Po příjezdu do Levic si naše studenty „rozebraly“ jejich slovenské protějšky.

Naši studenti byli ubytováni u levických studentů, kteří se jim také postarali o odpolední a večerní program. Učitelé strávili odpoledne návštěvou tradičního jarmarku v centru města a turistickou vycházkou do okolí.

Večer byla připravena večeře se členy pedagogického sboru. Příjemným překvapením bylo vystoupení folklorního souboru z Tekova, s nímž jsme si mohli zazpívat i slovácké písničky.

Druhý den jsme již i se studenty navštívili jadernou elektrárnu Mochovce. Informací bylo opravdu hodně a věřím, že si každý odnesl zajímavé poznatky, jak o fungování elektrárny nebo o energetice obecně. Poté následovala krátká návštěva muzea v rámci levického hradu a náš čas na Slovensku se pomalu chýlil ke konci.

Slovenští kolegové jsou velmi pohostinní, dokáží vytvořit téměř rodinné prostředí a také mezi studenty často vznikají nová přátelství. Takže se těšíme, že nám na jaře návštěvu zase oplatí.