Gymnázium a Jazyková škola
s právem státní jazykové zkoušky Zlín

< zpět

Program Erasmus na GJŠ Zlín

Roky 2020 a 2021 jsou pro program Erasmus zlomovým obdobím, kdy se jedna kapitola uzavírá a druhá, zcela nová, začíná.

Podobně je tomu také na našem Gymnáziu. V programovém období Erasmus 2014-2020 jsme úspěšně realizovali 3 projekty aktivity KA2 Spolupráce škol s partnerskými školami ve Španělsku, Portugalsku, Itálii, Turecku, Slovensku, Chorvatsku, Řecku a Litvě. Dva projekty téže aktivity spolupracují se školami v Turecku, Španělsku, Polsku, Itálii a Rumunsku a budou ukončeny v příštím roce.

Kromě projektů pro žáky jsme realizovali také dva projekty aktivity KA1 pro pedagogy. Tyto projekty byly zaměřeny hlavně na rozvoj jazykových dovedností, metodologii, tvorbu digitálních výukových materiálů a aplikaci nových učebních postupů a metod. Naše snažení bylo korunováno velkým úspěchem, a to nominací našeho druhého projektu Erasmus KA1 „Učitel v moderní době – Učitel? Rádce? Průvodce?“ na cenu The European Innovative Teaching Award - tedy evropskou cenu za inovativní učení. Již tato samotná nominace nám ukázala, že naše rozhodnutí změnit některé tradiční postupy a metody je správné a dala nám energii do další práce.

Nové období programu Erasmus+ jsme započali neméně úspěšně, byla nám schválena žádost o akreditaci instituce na celé sedmileté období a podařilo se nám navázat kontakt s novými partnery ve Španělsku a Litvě, se kterými jsme také podali žádost o nový projekt, do kterého budou zapojeni nejen pedagogové, kteří se zúčastní různých metodických kurzů v zahraničí nebo „job shadowing“, ale také žáci, kteří se budou aktivně podílet na vytváření nových učebních postupů a jejich zavedení do výuky. Kromě tohoto projektu byla schválena žádost o další projekt, ve kterém spolupracujeme se školami na Slovensku a ve Španělsku a také s Teacher`s Academy, evropským metodickým centrem v italské Florencii. V rámci tohoto projektu budeme vytvářet nové učební materiály pro samostudium a aktivní opakování učiva.

Veškeré naše snažení má jeden cíl, kterým je větší personalizace výuky, podpora silných stránek žáků a co nejširší nabídka možností, jak žáci mohou svůj talent rozvíjet.

< zpět